Farkındayım, Ben de Varım
Kurumumuz; Farkındayım Ben de Varım Projesi ile başta okulumuzda sonrasında çevremizde; yardımseverlik, empati, dayanışma, çevre duyarlılığı, doğa sevgisi… gibi konularda farkındalık yaratıp, bunun neticesinde; sosyal sorumluluk gerektiren konularda bu bilinçleri davranışa dönüştürerek kalıcı öğrenmeler ve bir yaşam felsefesi oluşturmayı hedeflemektedir.
Sosyal Sorumluluk projesi, Kurumsal Sorumluluk çatı kavramının toplumsal halkasını oluşturmaktadır. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ise yaşamsal öneme sahip sürdürülebilirlik ilkesine göre yaşam becerilerimizin gelişmesi ve çevremize karşı farkındalığın artması sürecinde kurumların ‘gönüllü’ liderliğini işaret ediyor. Yaklaşık otuz yıldır dünya gündeminde gittikçe artan yoğunlukla yer alan Kurumsal Sosyal Sorumluluk, özde yaşamın sürdürülebilirliği için hep birlikte ürettiğimiz evrensel-ortak değerler sistemine geçişimize öncülük ederken, gittikçe artan ilgi ve ihtiyaçla hemen herkesin zorunlu katılımına da yol gösteriyor. Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS), bir kurumun çevresinde var olan topluma ve dünyaya karşı bir sorumluluğu olduğu fikridir. Kurumsal sosyal sorumluluğu benimseyen kurumlarda, tipik olarak, sosyal açıdan sorumlu bir şekilde hareket etmelerini sağlayacak şekilde organize edilir veya organizasyonları buna göre değişim sürecine tabii tutulur.
Bu projemizde kurumsal sosyal sorumluluğu iki kategoride ele alacağız. Bunlar: Çevresel Sorumluluk ve Hayırsever Sorumluluk olacaktır.
1. Çevresel Sorumluluk
Çevresel sorumluluk , kuruluşların mümkün olduğunca çevre dostu bir şekilde davranması gerektiği inancını ifade eder. Kurumsal sosyal sorumluluğun en yaygın biçimlerinden biridir. Çevresel sorumluluğu benimsemeye çalışan kurumumuz bunu; olumsuz çevresel etkiyi dengelemek; örneğin, ağaç dikerek, doğayı koruyarak, bilinçli tarım fikrini benimseyerek yapmayı amaçlamaktadır.
2. Hayırsever Sorumluluk
Hayırsever sorumluluk , bir kurumun aktif olarak dünyayı ve toplumu daha iyi bir yer haline getirme amacını ifade eder.
Hayırsever sorumlulukla hareket eden kurumumuz, mümkün olduğunca etik ve çevre dostu davranarak yardıma ihtiyacı olan kitlelere karşı farkındalık oluşturmayı amaçlamaktadır.
AMAÇ : Kurumumuz; öğrenci ve velilerinde bir çok sosyal sorumluluk gerektiren konularda yeterli bilinç ve eylem olmadığı tespit edilmiştir. Yardımseverlik, empati becerisi, dayanışma, çevre duyarlılığı… gibi konularda farkındalığı arttırıp, bunun neticesinde; bu bilinci davranışa dönüştürerek kalıcı öğrenmeler ve bir yaşam felsefesi oluşturmayı amaçlamaktayız.
Yakın Hedef : Kurumumuzda sosyal sorumluluk gerektiren konularda (yardımseverlik, empati becerisi, dayanışma, çevre duyarlılığı, doğa sevgisi vb.) farkındalık yaratıp, bu konularda üzerine düşen görevleri davranışa dönüştürerek kalıcı öğrenmeler oluşturmaktır.
Uzak Hedef : İlerleyen yıllarda kurumumuza katılacak olan öğrenci ve velilerimizle birlikte bulunduğumuz çevremizde; sosyal sorumluluk gerektiren konularda (yardımseverlik, empati becerisi, dayanışma, çevre duyarlılığı, doğa sevgisi vb.) farkındalık yaratıp, bu konularda üzerine düşen görevleri davranışa dönüştürerek kalıcı öğrenmeler oluşturan bireylere sahip olmaktır.
HEDEF KİTLE : 5 – 14 Yaş ve 18 yaş üzeri
PROJE PLANI : 2023/2024 Eğitim-Öğretim sürecinde işlenecek kazanımlar:
BİLİŞSEL GELİŞİM KAZANIMLARI
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Algıladıklarını hatırlar.
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Problem durumlarına çözüm üretir.
Problemi söyler.
Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Çözüm yollarından birini seçer.
Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.
Seçtiği çözüm yolunu dener.
Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer.
Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
DİL GELİŞİMİ KAZANIMLARI
Dili iletişim amacıyla kullanır.
Konuşmayı başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.
Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır.
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM KAZANIMLARI
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Başkalarının duygularını söyler.
Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
Sorumluluklarını yerine getirir.
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
Başkalarıyla sorunlarını çözer. Başkaları ile sorunlarını onlarla konuşarak çözer.
Arkadaşlarıyla sorunlarını çözemediği zamanlarda yetişkinlerden yardım ister.
Gerekli zamanlarda uzlaşmacı davranır.
Çevresini gözlemler. Çevresinde gördüğü olumlu-olumsuz davranışları gözlemler.
Çevresinde gördüğü olumlu-olumsuz davranışlar hakkında duygu ve düşüncelerini söyler.
Çevresinde gördüğü olumlu davranışları model alarak uygular.
|
Farkındayım, Ben de Varım Projesi Çalışma Planı |
||||
ŞUBAT |
MART |
NİSAN |
MAYIS |
HAZİRAN |
|
SMA |
√ |
|
|
|
|
LÖSEV |
|
√ |
|
|
|
DARÜŞŞAFAKA |
|
|
√ |
|
|
TEMA |
|
|
|
√ |
|
PROJE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI |
|
|
|
|
√ |
İLGİLİ AY |
KONU |
ETKİNLİK |
Ocak |
Proje Logosu ve Proje Afişi Hazırlama Sosyal Sorumluluk Konu Bilinci Ön Test |
Kurum genelinde proje logo ve afişi hazırlama yarışması yapılması Sosyal Sorumluluk Konu Bilinci Ön Test uygulanması |
Şubat |
Spinal Müsküler Atrofi ‘SMA’ |
SMA’ lı çocuklarla ilgili farkındalık çalışmaları yapılması SMA’ lı bir çocuk seçilerek mektup arkadaşı olunması |
Mart |
Lösemili Çocuklar Sağlık ve Eğitim Vakfı LÖSEV |
LÖSEV hakkında farkındalık etkinlikleri yapılması Her sınıf konuyla ilgili özgün çalışmalar yapılması |
Nisan |
Darüşşafaka |
Darüşşafaka hakkında farkındalık etkinlikleri yapılması Her sınıf konuyla ilgili özgün çalışmalar yapılması |
Mayıs |
Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı TEMA |
TEMA hakkında farkındalık etkinlikleri yapılması Tüm öğrenci ve velilerin katılımıyla fidan dikimi yapılması Her sınıf konuyla ilgili özgün çalışmalar yapılması |
Haziran |
Sosyal Sorumluluk Konu Bilinci Son Test Proje Sonu Değerlendirme Toplantısı |
Sosyal Sorumluluk Konu Bilinci Son Test uygulanması Proje sürecinde ortaya çıkan ürünlerin yerel basında duyurulması Proje değerlendirme toplantısının yapılması |